buscharoundtheworld.reismee.nl

Panama kanaal , midden in de jungle !

Panama Canal.....

WAUW ! Vanaf de vroege ochtend wordt je gepakt door de schoonheid van de jungle!

Met een opkomende zon en de gieren om je heen , de geluiden van de jungle voordat alle mede passagiers de hut uit komen.... Het was de moeite waard om om 06.00u mijn bed uit te rollen! De traantjes rolden van genot over mijn wangen onder de verrekijker vandaan... Het is niet te beschrijven hoe veel impact deze natuur op je maakt! Bij mij tenminste , want er zijn ook passagiers die het niet zoveel boeit. Ongelofelijk maar waar!Lekker zonder man & kind, die lagen nog op 1 oortje....

Maar hoe vet is het om met een opkomende zon de apengeluiden en de vogels te horen.

De krokodillen en de gieren zie je zo liggen. Zelfs een aap gezien en een kakatoe! Puur natuur , zonder kooitjes en andere menselijke ellende......Tevens erg indrukwekkend om een groot schip door zo'n smal kanaal gevoerd te zien worden. Om door de sluizen te mogen varen worden bedragen van $ 400.000,00 betaald per schip! En de schepen liggen achter ons te wachten om ook verder te mogen varen. Kun je nagaan , vroeger toen het Panama kanaal gemaakt werd, begin 1900 , kostten het al iets van 100 miljoen dollar! En dat in die tijd..... Sinds 1999 is het in eigen beheer, de amerikanen hebben geen zeggenschap meer. Big buisiness dus. Al met al is het een grote happening om met een cruise ship door zo'n smalle kanaal te varen! Echt milimeter werk ... Maar gezien alle boten die achter ons liggen is het een dagelijkse bezigheid voor de mensen in het panamaal kanaal. De lokale mensen zitten relaxt te wachten aan de kant , tot alles weer normaal kan verlopen, want niemand kan het kanaal over als er zo'n grote boot passeert.

Ondertussen blijft het zo indrukwekkend om de natuur te zien! De krokodillen liggen aan de waterkant en de gieren vliegen boven je hoofd.... Helaas maken de britten te veel lawaai door de hoeveelheid bier dat als dagelijks ritueel naar binnen wordt getankt. ongelelofelijk om te zien, dat mensen de natuur als iets gewoons ervaren... Na het Panamaal kanaal zijn we op de pacific beland! Dit is voor mij echt een natte droom: De dolfijnen plonsen naast de boot in grote scholen , dus ik zit met Ria non stop met de verrekijker de zee af te loeren om als eerste de nieuwe scholen te spotten! De walvissen heb ik nog niet kunnen spotten, maar gezien onze gedrevenheid gaat dit zeer zeker gebeuren! grappig, want wij worden goed in de gaten gehouden , want onze medepassagiers weten dat wij er constant bovenop zitten... tenminste voor de mensen , die een beetje interesse tonen....

Tot op heden staat het Panamaal kanaal met St. Lucia absoluut als favoriet genoteerd !

De dagelijkse bezigheden aan boord zijn: Ontbijt, yoga, zwemmen, lunch , en uiteraard loeren met de verrekijker! Want dat is zo gaaf om te doen....

Over 5 dagen zijn we in San Fransisco beland. dus nog 5 volle dagen , want Alcapulco is gecanceld omdat er te veel onrust is in Mexico. Goed dat ze er zo voorzichtig mee om gaan, jammer voor ons, want de zeedagen zijn goed vol te houden, maar de voorkeur is natuurlijk wel om aan land te zijn. Sanne heeft er totaal geen problemen mee, want ze leeft voor the reef, de kidsclub ! Daar ziet ze iedere dag haar friends . Echter moet ze ook haar dagelijkse dingen doen. Haar huiswerk wordt consequent gedaan samen met opa en mij. Opa is voor het rekenwerk, ik doe taal en oma en Eelco doen de creatieve dingetjes... Sanne begint thuis wel te missen merken we... Haar vriendjes en vriendinnejtes van school , chatty haar kat , oma kikker en tante Marije & Micha... Ze heeft het er zelfs over om bij tante te gaan wonen, want ze mist Micha ...... Zodra ze weer bij the reef is , is alles vergeten, dus de schade valt mee! Geen getraumatiseerd kind in ieder geval. Eerleuk om alles mee te maken. Gelukkig vindt ze alles super interessant om te zien en Eelco legt alles professioneel vast op zijn professionele camera , dus hij maakt de blits met zijn apperatuur! Al die oudjes die alles weten over de camera's ( NOT) , arme Eelco LOL ....

De omende dagen gaan Eelco & ik flink aan het werk, want we hebben 2 dagen niets gedaan voor onze buisiness, dus het is nu even weer realiteit. Dan kunnen we in San Fransisco alles via WIFI naar nederland gaan sturen, want de facturatie, betalingen ed moetne gewoon doorgaan helaas.... Maar je hoort ons niet klagen hoor, want iedere dag is 1 groot genot!

Eelco heeft de foto's vanmorgen op FLICKER geupload, dus genoeg om mee te kijken...En nu gaat Eelco de was doen:) De eersdte keer was mijn beurt en nu mag hij het doen ! Hererlijk, dan kan ik lekker de verhalen schrijven en achter mijn PC.....

WORDT VERVOLGD!

Marije

OOOOOOOOOh wat een heerlijkheid om jullie avonturen te kunnen volgen. Het is iedere keer weer een cadeautje om te horen hoe jullie het maken.
Sanne mag hier komen wonen hoor. Kan ze meteen de poepluiers van nmr 2 verschonen ;-)
Wat een pracht, al die natuur. Wat fijn dat je er zo van geniet. Idd is het onvoorstelbaar dat er zoveel van die droogkloten rond lopen. Lekker dankbaar voor de natuur.
Geniet heerlijk en dikke zoenen van ons

Gusta

Heerlijk dat jullie zo genieten van deze reis! En dank je dat je ons mee laat genieten.Alweer een mooi verhaal met mooie foto's. Liefs van ons en.... Sanne....wij missen jou ook heel veel...

Gusta

Sanne gisteren avond was de finale van de Voice of Holland....Lisa heeft gewonnen! Belangrijk nieuws voor jou. liefs van oma kikker

Ted

Fijn dat jullie zo kunnen genieten van de natuur. Sanne, het gaat heel goed met chatty...zijn katte voer s,morgens en s,avonds op tijd, en water drinkt hij zo uit de kraan. We zijn al vriendjes en kijken zamen
TV...hij is heel lief.
Hij gaat ook veel naar buiten...daar lopen zijn vriendjes al op hem te wachten denk ik..er lopen er altijd wel een paar rond ha ha! Liefs van Ted

Ted

Bedankt Pascale. en jij voor de mooie foto,s Eelco.
Fijne reis langs de kust van Mexico en California.... op naar San Fransisco!!!!! weet zeker dat jullie daar gaan genieten!
Groetjes, ook voor Herman en Ria natuurlijk
Sanne, zeg maar tegen je vader, dat je in "Fisherman,s warf" kreeft wil eten...of lust je dat niet??

Olga en Gerard

Het was heel mooi om jullie tocht te zien in het Panamakanaal. Leuk jouw verhaal erbij, Pascale! Zou je een volgende keer in jouw verhaal de link naar Flicker en dus de foto's van Eelco willen opnemen? We hebben gezocht maar kunnen niet bij de foto's komen, en dat zou het mooie verhaal nog completer kunnen maken.
Heel veel plezier en blijf genieten.

Trees en Wim

Prachtig zeg ik ben een beetje jaloers?maar wat is de wereld toch mooi zeg.
Zo te lezen gaat het gelukkig goed met jullie vooral met Sanne die maakt ook kennis met andere landen en mensen kan ze later mischien op school wel een spreekbeurt geven.Nu jongelui veel plezier en de groetjes ook aan Ria en Herman,tot de volgend keer XXXXXXXXXXXXXXXX

Pat en Roos

Geweldig om mee te lezen! Zo gaaf he om die natuur nu eens niet op plaatjes te zien, maar echt mee te maken. En de dieren inderdaad te spotten zonder dat ze in een kooi zitten. Van de zomer heb ik ook maar naar buiten zitten kijken terwijl we in de auto langs de kust reden om dolfijnen te spotten.. nu op naar de walvissen, die zou ik ook nog graag een keer in real tegen willen komen! Heel veel succes met de engelsen (klinkt gezellig..) en veel plezier in San Francisco, zo'n gave stad. Liefs Pat en Roos

Herman & Thea Wiesehahn

Elke dag kijk ik de E-mail na of er weer nieuwe verhalen zijn. Wij vinden ze erg leuk. Maar hoe kan ik Eelco z,n foto,s zien. Ik heb wel twee filmpjes en een stuk of 10 foto,s op Flickr gevonden, ( zonder e) maar het moeten er volgens mij meer zijn. De hartelijke groeten en nog veel plezier. Herman & Thea.

Grietje & Mark

Aaaah, mooi te lezen over jouw ontroerende moment in het Panama kanaal om 6 uur 's ochtends. Zou mij ook zo kunnen overkomen... Nu geniet ik mee vanachter mn laptop :-) Ook super leuk. Doe ook Sanne de groeten van ons. En zeg maar dat alles saai is hier. Veel plezier, geniet ze (zal niet zo moeilijk zijn). Groetjes XXX

Ingrid

Hallo lieve reizigers,

Pas, wat omschrijf je het mooi! Lijkt me geweldig om mee te maken. Erg leuk dat wij het op afstand een beetje kunnen meebeleven.
Hier gaat t ook erg goed! Lisa heeft een erg goed consult bij de cardioloog gehad en mag zelfs stoppen met 2 medicijnen! Super goed nieuws dus!
Ik kijk weer uit naar jullie volgende verhaal en blijf ondertussen kijken door die verrekijker, die walvis ga je spotten, ik weet t zeker!!!
Dikke kussen van ons allemaal.