buscharoundtheworld.reismee.nl

Eindelijk weer internet!

Reisverslag St.Lucia & curacoa

St.Lucia , onze tweede land ....Na 4 dagen op zee....

Wat een gewaarwording! Het eerste half uur hebben we echt even nodig gehad om alle hektiek en het leven daar op ons in te laten werken . Voor mij een compleet nieuwe wereld!

De mensen leven op straat en het is 1 en al leven in de brouwerij....

Eerlijk gezegd voelden wij ons in het begin niet op ons gemak. Bedreiging is wellicht niet het goede woord, toch voelde het wel zo. Maar naar verloop van tijd voel je de hartelijkheid van de locale bevolking.

Op de markt hebben we wel zo'n 3 uur vertoefd, de mensen op camera vastleggen, want dit geeft zoveel mooie portretten! Onbetaalbaar.... Wat een prachtige mensen en wat een enorme golf van dynamiek krijg je over je heen op zo'n markt! Nadat we dit optimaal hebben opgenomen zijn we na flink onderhandelen op pad gegaan met een eigen chauffeur in een krakkemikkig busje.... Deze man heeft ons veel verteld over het land en de manier van leven. De mensen hebben een relatief goed leven in St. Lucia, echter is de criminaliteit de laatste jaren enorm toegenomen, mede door het drugs misbruik en de macht van het geld....

Zo zonde om te zien hoe zo'n prachtig land ook de negatieve invloeden heeft meegekregen door de hebzucht.

Na de stad zijn we op pad gegaan naar Ance la Ray , een authentiek vissersdorpje , waar je als toerist afgeraden wordt om alleen te vertoefen mede door de criminaliteit.... Dank zij ' onze body gard ' voelde wij ons wel veilig... Sanne heeft zelfs daar gezwommen met de lokale kids . Ze waren eerst een beetje in shock,it's a girl :) ...

Na deze verfrissing voor haar zijn we naar het strand gereden! Ik kan je zeggen , de hemel bestaat op aarde!!! Wat een pracht aan natuur, niemand op het strand, alleen een grote familie , zwemmend in de zee... uiteraard ging ons kind gelijk weer de zee in met de lokale kids. Pareltjes zijn ze.....

Ons was gezegd, dat de landen alleen maar beter zouden worden.

Op naar Curacoa! Echter had ik een heel ander beeld bij Curacoa ..

We kwamen aan in de regen, dus het voelde weer alsof we terug in Nederland waren :)

Net 1 voet aan land en we konden heerlijk in het nederlands alles doen. Voor Sanne was het een vreemde gewaarwording , want ze begreep er niets van waarom deze mensen nederlands spraken, terwijl naargenoeg iedereen aan boord engels spreekt.Inmiddels spreekt ze dan ook al een aardig woordje engels!

Na de regenbuien konden we eindelijk de prachtige kleurrijke huisjes in Curacoa zien. Willemstad is prachtig! Echter heeft het op ons minder indruk gemaakt dan het rauwe St.Lucia.... Curacao is voor mijn gevoel klein nederland, maar dan anders... Na de ochtend door met een touring car met onze chauffeur ,Casper het kleine spookje , zoals hij zichzelf noemde...Op zich leuk, even over het eiland gecrossed in 2 uur tijd en veel gehoord over het land.

Op het laatst een baai aangedaan , dus Sanne mocht een duik nemen en daarna gelijk weer terug naar de stad. Het bleek en duik van 10 minuten te zijn ipv de beloofde 30 minuten... Dus dit hebben ze wel overgenomen van de nederlanders :) Alles zo goedkoop mogelijk LOL...

Wat voor ons echt een openbaring is zijn de engelse medepassagiers! Wat een appart volk ! Ze drinken erg veel en zijn echt met hun tweede jeugd bezig hier op het schip! S' avonds worden de grote lichamen in de te kleine jurkjes gehezen en de voetjes van de dansvloer....

Karaoke is 1 van de bezigheden waar ze dol op zijn. Iedere keer als we een land verlaten komen de engelse vlaggetjes tevoorschijn en wordt iedereen verzocht om met de crew mee te doen aan de dansjes & liedjes, die luidruchtig meegezongen worden. Tja, dan zijn wij toch echte nuchtere hollanders , muv onze kleine natuurlijk, want die staat beneden aan dek vooraan driftig mee te dansen met haar vriendinnetje Paris ( amerikaanse) .

Voor hun is het 1 groot feest natuurlijk...

Eelco heeft via flicker zijn foto's ge upload, deze kun je vinden via eelco busch... Met zijn professionele camera heeft hij de landen zo mooi vast weten te leggen, dat het de moeite waard is om een kijkje te nemen.

Verder is het fantastisch tijdens de zee dagen, iets waar ik & ria enorm tegenop zagen. Maar er is zo enorm veel te doen, het is echt net een stadje. Nog steeds na 2 weken weet ik niet alles te vinden . En ik heb Yoga ontdekt! Dus iedere zeedag lig ik in de vreemdste houdingen om mijn lichaam & geest tot rust te brengen. Wat een luxe om alle tijd te hebben om ook hier mee bezig te zijn. Alle stress is inmiddels mijn lichaam uit!

Morgen komen we bij het Panama kanaal, iets waar wij enorm naar uitkijken! Het schijnt echt milimeter werk te zijn om een cruise schip , zoals de Aurora hier doorheen te krijgen. D.m.v. treintjes positionere3n ze ons schip en zo gaan we de hele dag ons bezig houden met deze aktiviteit. Godzijdank hebben we van Sinterklaas een verrekijker gekregen , want we gaan ook de jungle door! Want tot op heden heeft alleen Ria de dolfijnen gezien. Dit terwijl ik gemiddeld 1 uur per dag met de verrekijker drifftig op zoek ben naar de dolfijnen en walvissen..... Maar we hebben nog even want we zijn slechts pas 2 weken op reis! Ongelofelijk om dit zo te schrijven, want het voelt alsof we al een maand op reis zijn!

Je doet zoveel indrukken op , dat we af en toe elkaar even moeten knijpen ... Deze manier van reizen is een absolute aanrader!

Met internet hebben we behoorlijk veel moeilijkheden: Mijn laptop is stuk gegaan en ik kan dus mijn inloggegevens ed niet ophalen. Na veel gehannus heb ik in Curacao dan toch maar een minilaptop gekocht,want wat moet ik zonder laptop?!

Godzijdank loopt alles op rolletjes thuis dankzij Lutske & Joelle , mijn collega's. en hierdoor kunnen we echt genieten.... Dus voor de thuisblijvers : Geen nieuws, goed nieuws!

Door het ongeluk met het cruiseship in Italie is dit het gesprek van de dag aan boord natuurlijk! Vreemde gewaarwording om zoiets te zien , terwijl je in hetzelfde schuitje zit , zullen we maar zeggen om in de sfeer van het varen te blijven..... Godzijdank heeft het niet echt invloed op de reispret , hoe erg het ook is en hoe naar de beelden ook zijn!

Zodra we in San fransisco zijn , gaat er geskypt worden, want dit kan niet aan boord helaas....

In ieder geval zijn jullie zo toch weer op de hoogte van onze avonturen...