buscharoundtheworld.reismee.nl

FIJI Eilanden

FIJJI Eilanden : 10 februari

Eindelijk de Fijji eilanden! Hier verwachten wij allemaal heel erg veel van...

Vroeg uit de veren om dit paradijs te aanschouwen...

Niet dus ! Regen regen regen. We dachten in Samoa het ergste gehad te hebben. Nou niet dus. Fijji is nog een gradatie erger , voor zover het mogelijk is.

Met de reddingsbootjes van Aurora werden we aan land gebracht. Dit tripje duurt 45 minuten op de klotsende zee met zo'n klein bootje... Menig passagier zat niet echt relaxt in dit bootje :) Echt een avontuur om de moed erin te houden...

Aangekomen aan land werden we weggeblazen door een cycloon zo leek het.

Eerst WIFI ! Skypen met de family en de zakelijke dingen regelen, want het was toch takkeweer.... Wat moet je doen?

Het overdekte winkelcentrum dan maar in , met dansende fijji meisjes in stro- rokjes om de toeristen toch het fijji gevoel te geven. Na een half uurtje heb je dit ook wel weer gezien.

Godzijdank is Eelco erbij! Hij had een taxichauffeur gevonden , die voor $ 30,00 ons rond zou rijden ... Beter dit dan in het overdekte shopping center blijven hangen... Op in de range rover met Nick dan maar... Wederom met Ria , Herman , Ron & Rea en ons eigen kleine gezin... 7 man in de Range Rover gepropt( echte hollanders :) en Eelco, Sanne & ik als jongste van het gezelschap op de luxte plek, achterin op een vierkant poefje ... heerlijk :) Goed voor je ruggetje NOT. Maar we hebben het eiland kunnen zien en we kwamen meer te weten over de bevolking en de manier van leven op dit eilandje ( zijn er in totaal 302 , naar mijn weten ).

De mensen uit india zijn goed vertegenwoordigd dankzij Queen Elizabeth , deze mensen zijn binnengehaald ivm de suikerplantage. Je ziet veel groeperingen hier , iets wat mooi is om te zien. tevens gaan diverse gloven gewoon goed samen!

Onderweg zijn we naar een tempel gegaan en dit voelde als kledin India! Voor zover ik mijn voorstelling van India goed heb, want ik ben nog nooit in India geweest... Na dit bliksembezoekje aan deze tempel, waar we niet binnen zijn geweest voor $ 3,00 pp , want dit geven we liever echt in India uit !!! , werden we naar een vaag zaakje gebracht . hier wereden we welkom geheten en op traditionele wijze begroet. Cava zal er gedronken worden ! Meet een paar keer flink geklap en Bula Bula geroep waren we vanaf nu beschermd en zou alles positief uitpakken voor ons ! Hallujulaaa! Geef maar meer CAVA :)

Zelfs Sanne heeft mee gedaan , dus was lachen. Maar natuurlijk allemaal in gezet om o9ns daarna mee te nemen naar het winkeltje voor het echte werk.. Ook wij hebben mee gedaan en we gingen naar buiten met een relatie beeldje met onzer namen erin gekerfd en Fijji eilanden BULA 2012 ! In the pocket ! Uiteraard flink afgedongen 50 % eraf kunnen troggelen..

Terug naar de haven om weer 45 minuten op het kleine bootje te zitten..

Met wederom regen! Op de terugweg besloot de crew om de gordijntjes lekker open te laten... Hier hebben de fanantieke passagiers de rekening voor gekregen onderweg. Flink wat plonsjes water werd niet dankbaar in ontvangst genomen en we hoorden later op de avond , dat er ook menig passiegiers als dankbetuiging een zakje met maaginhoud hebben afgeleverd.... Wij zijn zonder slag of stoot aan boord gekomen.

Fijji :Een mooier land , dan door de presentatie aan boord deed vermoeden... Dank aan EElco , want door hem hebben we toch nog een erg goede indruk van het landje kunnen maken... Op naar Aokland... Hier hebben we nu al vertraging mee, omdat we een cycloon hebben moeten omzeilen. De planning is nu 3 tot 3 uur latere aankomst. Dus we vresen, dat we maar een halve dag hebben ipv een hele... Maar ja, beter heelhuids aankomen , dan op tijd met alle risico van dien. De zeedagen zijn prima, geen regen GRRRRRRRRRRR dus we liggen bij de pool of ik ben aan het werk . Sanne wordt wederom goed ge entertaint: Vandaag is ze in de bridge geweest op bezoek bij de captain! Wij ouders mogen hier absoluut niet bij zijn , dus camera mee gegeven en we hebben toch alles mee kunnen zien...

Morgen is MICHA 2 jaar ! Ook al zijn we er niet , micha is wel bij ons...