buscharoundtheworld.reismee.nl

Op naar Madeira !

We komen morgen aan in Madeira ! 4 Dagen hebben we aan boord gezeten en het is overweldigend , de indrukken en de ervaringen ,die we nu al hebben. Om jullie een beetje een idee te geven , wat er de afgelopen dagen is gebeurd ,ons reisverslag……. We begonnen met een minder leuke start, want Eelco had aangegeven voor het visum voor India , dat hij camera man is. Nu blijkt achteraf, dat camera mensen absoluut niet welkom zijn in India, dus een tip voor mensen die ooit dit land willen bezoeken: Vul geen camera man in. We wisten niet of Eelco mee aan boord mocht gaan ja of nee, dus jullie begrijpen, dat we niet echt vrolijk waren … Er waren meerdere optie´s voorbijgekomen: Eelco terug naar Nederland, Eelco vliegt naar Madeira, Eelco vliegt naar Curacoa?! Allemaal vaag. Na veel over en weer gebel is het uiteindelijk gelukt en het heugelijke nieuws kwam bij de incheck van de Aurora!Morgen kan Eelco zijn paspoort ophalen bij de douane in Madeira , deze is per koerier verstuurd hierheen…. Dat was het eerste avontuur ? Na veel bombarie is de Aurora vertrokken vanuit Southhampton , vuurwerk , fanfare , champagne ! Dus we werden gelijk al volledig in de watten gelegd. Het is een hele apparte wereld…. Zo´n 2000 gasten en zo´n 1000 crew members! Ongelofelijk hoe ontzettend lief en behulpzaam deze mensen zijn. Grotendeels zijn het werknemers uit India , die zo´n 9 maanden alleen maar op de cruise zitten om geld te verdienen voor het thuisfront… Dus een aparte gewaarwording, dat jij lekker luxe aan tafel zit en al deze mensen lopen hun benen onder hun gat vandaan. Uiteraard alles voor de ultieme tip! Want dat schijnt zo te horen op een cruise… Wij zijn natuurlijk nog echte virgins ? En hebben geen idee wat wel of niet hoort… Maar de grotendeels ouderen op de boot willen dit met alle liefde tot treurens toe aan je uitleggen. De eerste 2 dagen hebben we echt storm op zee gehad. Mensen waren zeeziek en het was dan ook rustig tijdens het diner.. Golven tussen de 5 à 10 meter , dus je kunt je voorstellen dat de boot ( vooral in de nachten )best angstig was. De mensen die wel de zogenaamde zeemansbenen hadden , liepen als dronkaards op het dek.. Komische momenten gezien hierdoor… Het weer begint nu lekker zacht te worden, we lopen nu s’avonds zonder jas buiten en overdag zitten we buiten aan dek ons te vermaken, door te kletsen, lezen of we gaan naar een workshop. Je hebt gewoon alles aan boord! Cinema, theater, bibliotheek, casino, winkeltjes, spa, gym, video games, disco …. Het is echt een hele gewaarwording! Zelfs voor Sanne is het helemaal top. 7 jaar en aandacht van alle oudjes, want er zijn in totaal “maar “ 16 kids met de leeftijd van 1 t/m 13… En Sanne heeft haar Kids club ! Hier gaat ze iedere dag naartoe . Moest hier in het begin wel even aan wennen , maar ze doen ontzettende leuke dingen met die kids en Sanne leert in no time perfect traditioneel engels ? Dus als er geen landdagen zijn, mag ze van ons naar de Kids club. Inmiddels is er een volgend probleem aan boord: Het Noro virus , een virus aan je darmen. Enorm besmettelijk, dus we worden meerdere malen per dag gewaarschuwt , dat we onze handen moeten wassen en dat we de railing van het schip zo min mogelijk vast moeten houden etc….. Ook nu weer zijn de tafels in de avonden en tijdens de lunch flink uitgedund….. Ook dit heeft weer te maken met de leeftijd van de grotendeels bejaarden engelsen. ( Zijn slechts 25 nederlanders aan boord!). De komende dagen zijn we van plan om ook echt dingen te gaan ondernemen aan boord: Herman en ik willen op cursus voor beginnersbridge , tevens is er dansles, dus ook hier gaan we gebruik van maken.Ria en ik willen ook naar joga, helaas begint dit al om 09.00u s’ochtends.. Minder, want we beginnen de dag gemiddels pas om 11.00u ! Ja jongens, sorry voor de harde werkers onder jullie….. HEERLIJK dus ? In ieder geval , morgen onze eerste dag aan land Madeira ! We hebben al een bespreking gehad door een hostes, dan zit iedereen in het theater en wordt er uitgelegd, wat je allemaal kunt doen en wat de moeite waard is om heen te gaan. Ook een compleet nieuwe ervaring…. In ieder geval hebben jullie alvast een indruk. Tevens zal ik wat foto’s uploaden , zodat jullie de sfeer kunnen proeven… Gemeen hè !

Gusta

Hallo lieve allemaal,
Vanochtend heb ik jullie in de haven binnen zien varen...ook dit is ontzettend leuk om te zien.Nu ligt het schip aangemeerd....en de vieuw is zee/Madeira en voorbij varende schepen...dit zal tot vanavond zo blijven vermoed ik...Pascale en Herman....bridgen?????????Dat is leuk....er is ook een online bridgeclub....www.bbo.com
als Herman en jij jullie nick doorgeven kunnen we samen oefenen:) Leuk om jullie belevenissen te lezen , wat een feest!
Lieve Sanne amuseert zich goed lees ik...:) Vandaag gaan jullie dus weer op paspoorten-jacht...
Ben benieuwd wat jullie van Madeira vinden...mooi eiland, lang geleden met paps hier geweest. Funchal vonden wij een prachtige stad.Heb mooie herinneringen van Madeira.
Heel veel plezier en veel liefs voor allemaal. xxxx mams

Gusta

leuke foto's!!!!!
Bedankt hiervoor. xxxxxxxxx

Ted

Hallo allemaal,

Gelukkig dat alles goed afgelopen is met het paspoort van Eelco!! Ik volg jullie op de webcam...heel leuk...lees dat jullie er van genieten, champagne en lekker eten natuurlijk.
Veel plezier in Madeira en tot de volgende keer.

Olga en Gerard

Wat heerlijk om jullie ervaringen en spannende zaken zo te kunnne lezen. Hopen dat het pasppoort er vandaag is!!
Wij denken dat jullie Madeira wel mooi zullen vinden. Tot de volgende keer en geniet van alles wat jullie met elkaar mogen meemaken. Super!!!

Michiel

Goed om te horen dat jullie uiteindelijk allemaal met dezelfde boot zijn vertrokken. Ben benieuwd naar het volgende bericht. Leuk dat we op deze manier op de hoogte blijven.

groetjes Ingrid, Lisa en Michiel

marianne

Hey! Leuk jullie zo te volgen!Heb e-mail naar Herman gestuurd maar krijg ze steeds terug.Dan maar zo!
Geniet er van en de groetjes aan de rest!

Liefs marianne

Patrick

Ahoy schippers!

Leuk verhaal. Zijn benieuwd naar het volgende verhaal. Had voor jullie vertrek nog willen bellen maar was afgeleid door een nieuwjaarsborrel. Veel plezier in iedergeval, maar dat gaat wel lukken zo te lezen.

Grappig die webcam, zijn we er ook een beetje bij :S.

wachtend op nieuw leesvoer......

groetjes, Patrick Rozanne en pixel

Trees en Wim

Wat heerlijk op een groot schip zeg,we hopen dat jullie heel veel te zien en vermakelijkheden mee maken
We volgen jullie wel al zijn we er niet bij heeeeeeeeeeeeeel veel plezier met zn allen,Groetjes en kusjes van Wim en Trees.XXXXXXXXX