buscharoundtheworld.reismee.nl

New Zealand LOVE IT !!!!!

Auckland ! 13 februari

WAUW! Wat een fantastische stad! 100.000 inwoners en een mengeling van allerlei culturen samen in 1 waanzinnige stad. Eelco en ik zijn enthousiast na het bezoeken van New Zealand... Echt een plaats waar wij als europeanen goed kunnen aarden.Backpackers en toeristen kom je non stop tegen. Dan praat je nederlands in een winkeltje en iemand hoort zijn of haar taal en ervaringen worden sopntaan gedeeld op straat. Aokland is een verzamelplaats van reizigers. Rock a Billy's lopen op straat en mijn creatieve brein wordt weer als vanouds gekieteld; Spontaan kreeg ik weer zin om make-up & haar te doen .... Dit is iets wat ik tot nu toe nog niet had gehad om weer aan het make-uppen te gaan! De mensen zijn erg relaxt en het voelt echt als een vakantie stad: Niet teveel verkeer, niet teveel mensen, alles zoals het behoort te zijn! Maori's zie je op straat lopen , heel veel chinezen en japanners... En nederlanders :) Dan pas besef je , dat wij nederlanders eigenlijk erg reislustig zijn ... Na het bezoeken van de overweldigende stad zijn we met een goedkoop tochtje( we blijven Hollanders natuurlijk) langs de kustlijn van Auckland gevaren , samen met Ria & Sandra, een nederlands meisje van 22 uit Friesland... Haar hadden we al eerder ontmoet op een terasje en toen we boven op het dek zaten kwam Sandra er weer aanlopen... Sanne blij, want ze geniet om met haar mede hollanders te praten! De natuur is waanzinnig hier! Je hebt alle in New Zealand! Strand , jungle, bergen, vulkanen, geishers, gletsjers noem het maar op en het is er ! Maar goed, de baaitjes, die we hebben gezien waren fantastisch mooi: Zeilbootjes voor de baai en pitoreske huizen , zoals je ze in de idilische films allemaal ziet.

Kortom, echt genieten! Aokland staat vanaf vandaag absoluut bovenaan mijn lijst van mooiste steden! Uiteraard gaan we mijn favoriet ( voor Auckland) Bali nog bezoeken, dus ik ben benieuwd of ik weer zo geraakt wordt door bali als 3 jaar geleden! Bali duurt nog 5 dagen.... Maar goed. Na de aktiviteiten moesten we om 19.00u aan boord zijn . Een luxe , want normalister is de boardingtijd 17.30u en dat is toch wel erg kort. Zeker gezien de tijd dat je pas echt van boord bent, meestal is dit rond 10.30u...s'avonds zou er een groep Maori's optreden aan boord! Spectaculair, want we hadden hier nog niets van gezien... Vroeg zaten we al in het theater: Sanne hadden we vooraf naar the Reef gebracht( opvangcentrale van boord) zodat zij veilig op tijd naar bed kon. 22.15u zaten wij met de family op de tweede rij. Camera's stand by om alles goed vast te kunnen leggen.... Het was mooi, maar het blijft aan boord toch een beetje amateuristisch... Net niet , ze zitten met elkaar op het podium een geintje te maken, terwijl je net het gevoel krijgt weer terug in de tijd te gaan... Maar goed , alles beter dan de dansmariekes , die met teveel air overdag op de boot zitten ... Het is entertainment! na afloop hebben we herman nog even op de foto gezet met de Maori's , we hebben veel lol gehad deze avond!Alle tattoages waren met pen gedaan, behalve de dame achter Herman , haar tattoo op haar kin is wel echt. Sávonds na de voorstelling hebben we Sanne op gehaald en in haar pyjama mee naar de hut. Onderweg zijn we de dansers tegengekomen en Sanne heeft gelijk in het engels gevraagd of de tattoo's echt waren! 1 van de mannen was vanaf dat moment de angry bird..... Want hij keek zo boos :) De groep bleef aan boord , dus iedere ochtend kreeg de arme man te horen : Hello angry bird!

Sanne zijn we nu flink aan het aanpakken , want door alle aandacht van de mensen aan boord is ze flink aan het PRE-puberen en gedraagd zich als een kleine vervelende diva. Dus flink kort houden en aanpakken die dame! Alleen eten als ze niet luisterd en de mensen , die zo gek op sanne zijn instrueren, dat ze niet aangesproken mag worden. Het is lastig om haar kort te houden, want alles kan en mag aan boord. Maar we hebben geen zin om bij thuiskomst over 2 maanden een vervelend kind te hebben. Uiteraard is dit uitgelegd aan Sanne en ze ziet het zelf ook wel in,maar zien en doen zijn 2 verschillende dingen natuurlijk!...

Bays off Islands... 14februari

Vroeg je bed uit om alle kleine eilandjes van bays off Islands mee te mogen maken ! 302 in totaal, dus een parelketting van eilanden om je heen.... Wat een geschenk is deze natuur... In de ochtend vroeg waar nog geen passagiers aan dek zijn, alle stilte en alleen maar genieten! Samen met mijn natuurmaatje Joseph , een Noor & Charlie een nederlander waren we getuigen van een grote groep dolfijnen! Eindelijk dat waar we zo op hoopten! WAUW ! Het blijft het mooiste om te zien naar mijn mening, ik wordt daar zo ontzettend blij van! Eelco & Sanne lagen nog steeds op 1 oor en ik kon ze dit niet weerhouden, dus ondanks mijn drang om te blijven genieten, toch naar beneden om ze het bed uit te trekken! Helaas waren de dolfijnen bij terugkomst verdwenen... Maar het beeld staat op mijn netvlies geschreven en niemand kan dat meer van me afpakken! Nogmaals WAUW ! Wat een geluksvogels zijn wij en dit besef is er eigenlijk non stop! Want het is vollop genieten hier...

vandaag zullen we wederom met de tenderbootjes aan wal gebracht worden( zijn de reddingsbootjes, die we ook op de Fidje eilanden hebben gebruikt om aan wal te komen),

We waren lekker vroeg om zoveel mogelijk te gaan zien...

Bij aankomst aan wal was er een museum over de Maori's... Hier ligt de langste boot van 32 meter , waar in totaal zo'n 120 mensen in meegenomen kunnen worden. Deze boot is gemaakt uit 1 boom, en de stam staat nog steeds bij het museum. Hier zie je geweldige maskers en echte maori kunst... De rust op deze eilanden is waanzinnig! Waar je maar kijkt is het mooi.... We benijden de mensen hier, dat ze zo kunnen en mogen leven...

Na dit cultuur moment zijn we op weg gegaan met een pendelbus op naar een rondvaart en dolfijnen tocht.

heerlijk op zo'n boot! We gingen echt de zee op en dan voel je pas de kracht van de golven! We werden gelanceerd, dus goed vast houden voor op de punt! Op zoek naar de dolfijnen en we hebben ze gevonden! Echt te gek! Zo gaaf om deze beesten voor je te zien zwemmen... Een groep snorkelaars zaten erachteraan , Eelco heeft hier leuke video's van, dan zie je weer het toerisme , want daar leven de mensen hier van...We probeerden van de natuur te genieten, was het niet dat er 1 australische dame( ook van boord) haar kwebbel niet stil kon houden... Echt rritant , maar ja , dat heb je nou eenmaal. Op een gegeven moment mijn oren maar dicht gehouden om toch optimaal van alles te kunnen genieten. Een nederlander heeft Bays off islands als eerste ontdekt en jaren later is James Cook ook hiernaar toe gekomen.

Op naar het bekendste punt van Bays off Islands , een groete grot , waar je doorheen kunt varen met de juiste windrichting en de juiste weersomstandigheden.. Wij hebben dit niet gehad, dus we hebben ervoor gelegen om goede foto's te maken...

ook hier is het optimaal genieten van de schoonheid en het groteske om je heen..

Op de terugweg moesten we op een andere boot overgezet worden , anders zouden we te laat terug zijn voor de terugweg naar de boot. Hier hadden we alle rust! Eindelijk...

Tot de dame , die op de andere boot onze rust verstoorde ook aan dek kwam... GRRRRRRRRr I don't speak englisch :) Het werkte , want ze hield haar mond!!!een leugen om bestwil ...

Hier aan boord was ook een ander nederlands gezin met 2 kinderen , die 8 maanden de wereld rond gingen, even leuk mee zitten te praten ... over het zelf lesgeven en de diversiteit van landschap etc... erg leuk gezin! Sanne heeft even met de kleinste zoon kunnne etteren , ook voor haar leuk om met nederlandse kinderen te kunnen spelen.

Bij terugkomst bij de tenderboot stond er 1 grote lange rij, dus weg van de drukte! We hebben hier lekker aan het strand gezeten en als kadoo kwam er een traditionele Maori zijn kano weghalen( zie foto !) , ik kon het niet laten om hem in een minder plesante positie vast te leggen. In ieder geval zijn de tatoo's erg duidelijk in beeld en de rest LOL)....

Na ruim 1 uur gewacht te hebben met een verkoelend drankje , konden we met de laatste tender terug aan boord ... Altijd tegenstrijdig momentje , want we willen graag aan land blijven , maar we kijken opok uit naar de nieuwe landen , die we aan zullen gaan... Sidney staast als volgend land op de lijst! Totaal geen idee wat ons gaat brengen , maar met pijn in mijn hart gaan we New Zealand verlaten! Ooit gan we terug naar New Zealand, maar dan langer om dit prachtige land beter te leren kennen... Want het is een aanrader om hier naar toe te gaan!