buscharoundtheworld.reismee.nl

Australie

SIDNEY 17 februari

Vroeg uit de veren om de aankomst van Sidney mee te maken!

We komen aan en zien het Opera House !

Wat een vette architectuur... Midden in de hektische stad ligt de AURORA!

Echt cool om zo aan te mogen meren.Als je aan komt varen , dan bruis je van energy en van de spanning,om te gaan zien , wat dit voor een stad is ! Iedereen staat aan dek om foto´s te maken en alles te zien. Vandaag was het een drukste van jewelste ! Er zijn ook veel nieuwe mensen aan boord , het is veel drukker dan voorheen helaas... De new zealanders zijn veel luidruchtiger dan de engelse... Dus he tis behoorlijk afzien met zoveel mensen om je heen. dit vinden wij allemaal jammer , maar zodra we aan land kunnen zijn we bevrijdt en kunnen we onze eigen weg gaan.

Sidney is een echte wereld stad ... Veel wolkenkrabbers en de drukte komt je tegemoet.

4 miljoen inwoners ! Vergeleken met de 100.000 in Aokland, een heel verschil! We zijn benieuwd wat we er van gaan vinden...

Met 1 voet aan wal voel je de vibe: Chaos , veel verkeer, veel smog en heeeel veel mensen... Met een hop on & off bus gaan we de stad verkennen.. Dit duurt eeuwen door de files. Na een 2 uur hebben wij het hier in de hektiek wel gezien. Op naar Bondi beach, 1 van de mooiste stranden ter wereld?!?! Na lang zoeken voor de opstapplaats van de opstapplek naar Bondi beach en na lang wachten , eindelijk naar een rustiger gebied.De buitenwijken zijn mooier , maar toch blijft het druk .Hier zijn wij inmiddels wel achter gekomen, dat de rust en de natuur absoluut onze voorkeur heeft ,waar dan ook ter wereld! Aangekomen op Bondi beach krijgen wij een soort zantvoort gevoel. Als mieren op een hoopje liggen de mensen te bakken op het strand en alle coole surfdudes lopen te flaneren aan de boulevard. Maar goed , Bondi beach moet je ook meemaken! Eelco & Sanne hebben een board gehuurd om de golven te 'berijden' en ik op weg naar kantoor. Door de waardeloze internet verbinding aan boord ben ik genoodzaakt om toch te werken bij mij wereldse kantoor MC Donnalds, want daar hebben we WIFI! Eindelijk een normale verbinding NOT! 4 mailtjes in 1 uur kunnen versturen, dus weer terug naar onze meetingpoint om man & kind op te halen... We hebben daar nog even wat gedronken en Eelco & Sanne hebben sneakers gescoord :)

Op de terug weg met de hop on & off bus hadden we een buschauffeur uit Indonesie , heerlijke mensen : Eelco heeft gelijk zijn bahasa op kunnen halen en we voelen de kriebels om naar indonesie terug te gaan. Aangekomen bij de boot hebben we op z'n hollands gratis aan boord gegeten , want alle landdagen kost veel geld en zo houden we geld over om een excursie te gaan doen bij de GREAT BARRIER REEF!!! Deze komt overmorgen ... een excursie kost gemiddels 150 pond, dus tel maar uit. Gelukkig zijn wij zo slim om alles op eigen houtje te doen normaliter, alleen kan dit niet bij de great barrier reef door tijdgebrek met het aanmeren ed...

S'avonds zijn we nog na het eten rond gaan wandelen door the Rocks ! Het oudste gebied van Sidney... Voor zover we over echt oud kunnen spreken, want Australie is pas rond 1750 ontdekt door de europeanen, duas een echte geschiedenis is er niet in de steden. Daarentegen heb je de cultuur van de aboriginals en deze bestaat al 60.000 jaar! Bizar , dat de eigen bewoners overspoeld zijn door de engelsen.... Triest eigenlijk , dat het land nu pas in kleine gedeeltes weer toekomt aan de bewoners, die er als eerste woonden....

BRISBANE 19 februari

Weer een nieuwe dag na 1 dag op zee! Vandaag gaan we naar de ZOO voor Sanne om de Koala beren & de kangaroo's te zien... Met een Ferry gaan we anderhalf uur over het water en terug ook weer anderhalfuur. We redden het precies om op tijd terug te zijn bij de pendel bus.... Op het water is het heelrijk, want we zitten inmiddels op zo'n 32 graden overdag. met een windje is het heerlijk om op een boot te zitten. sanne weet van niks wat we gaan doen, want het is een verassing.... Aangekomen bij de Zoo worden we begroet door een leguaan , die we nog veel meer zouden zien.... Via een trap komen we bij de ZOO. Een gekte van jewelste, veel jappanners met veel kabaal. Zodra we binnen zijn zien we de koala beertjes , echt te schattig .... Je kunt met ze op de foto , maar dit gaat ons te ver.... de beertjes lijken gedrogeerd , dus deze skippen we. De koala beren slapen 22 uur per dag en leven van de eucaliptus plant. Ze schijnen ook te stinken hierdoor. Maar dit hebben we niet in levende lijve ervaren. De kangaroo's lopen vrij in een grote wei... Schattig om een moederkangaroo met haar kleintje zo dichtbij te zien...

Tevens hebben we gekeken bij een show voor roofvogels en het schapenscheren.

Na deze leuke middag terug naar het bootje om weer naar de shuttle bus te lopen in de hitte . Terug naar de boot..... Al met al een leuke dag geweest met de kleine koala beertjes op je netvlies .....

GREAT BARRIER REEF ! 21 februari

Na veel gepraat heen en weer hebben we besloten , dat we niet met de excursie mee gaan om te snorkelen! We gaan op eigen houtje , want ook Sanne moet de volle pond betalen en dit zou uitkomen op 450 pond voor wellicht 1 uurtje snorkelen. De knoop is doorgehakt! Ria & Herman zouden met Ron & Rea met een trein naar de jungle gaan, iedereen had zijn plannetjes klaar.

S'ochtends bij het ontbijt spreekt de captain: Verschrikkelijk nieuws, want we kunnen niet aanmeren in de plaats Cairns . Er zijn in San Fransisco 3 passagiers gearresteerd met 8 kilo drugs en nu in Sidney ook weer 1 passagier. Hierdoor kan de lokale beveiliging de extra controle niet aan en zouden we naar een gebied verder weg moeten aanmeren . De tender bootjes zouden dan 2 , 5 uur moeten varen en door dit alles willen ze niet het risico nemen . Dus daar gaat onze landdag! Weg door stomme gasten , die alles voor 2.000 passagiers verzieken! Je kunt je voorstellen , dat dit het gesprek van de dag is! Iedereen heeft het erover. Wie zouden het zijn, dat het niet waar is wat de captain zegt etc.... Goede tijden, slechte tijden is er niets bij :)

De internet verbinding is nu helemaal stil! Tot en met Darwin zijn we off line! De een zegt dat het door de australische autoriteiten is ,zodat de passagiers aan boord geen contact met de buitenwereld kunnen hebben, de ander zegt dat de sataliet doorgebrand is?! Het is allemaal vaag, maar 1 ding is zeker: Ik kan met onze lang verwachte land dag aan het werk,om alle verloren tijd aan boord in te halen! echt balen dit, want in Darwin moet ik echt minimaal zo'n 4 uur binnen gaan zitten..... We zijn er allemaal behoorlijk ziek van, ook omdat we nu 1 van de mooiste dingen missen.... De captain probeert alles goed te praten en ons leuke dingen te beloven. We varen over de great barrier reef! Met duizenden kwallen in de zee en totaal geen leven waar we ook maar kijken. De sundays islands zijn waanzinnig mooi! De natuur is 1 groot kleurenpallet met de laguna blauwen zee , maar we zijn allemaal uithet veld geslagen. Dan maar in the swimmingpool met een team vollyballen. De kids en moeders tegen de pappa's! Uiteindelijk vergeten we de ellende wel en hebben we enorme lol! De ouders zijn zo fanatiek , dat de kids weggeduwd worden om maar te scoren:) Uiteindelijk moet je het maar accepteren, want het klagen gaat je heel snel tegen zitten aan boord. Maar stiekum waren eelco en ik blij, dat we geen excursie hadden geboekt, want bij ons was de teleurstelling minder groot , dan bij andere , die er zo naar uit hadden gekeken om te gaan snorkelen! Echt zielig, want ik heb Joseph een man van 2 meter met tranen in zjin ogen zien zitten....